11. august 2011

ankommelse

Hej alle sammen!
Nu er jeg ankommet, og sidder ved min vaertsfamilies computer, det er derfor at jeg ikke har alle taster.
Jeg tog afsted d. 10, det var virkelig haardt at sige farvel til familien og min veninde. Virkelig haardt, kan slet ikke forklares. Min mor fulgte mig op til security ogsaa skulle jeg gaa selv der. Sidder helt og faar taarer i oejnene, bare ved at taenke paa det.
Men jeg kom igennem security. Bagefter var der nogle ting jeg skulle koebe, men jeg fik en besked om at jeg skulle gaa til gaten med det samme. Saa jeg skyndte mig igennem, og var lidt stresset. Men gaten var nem at finde, og der moedte jeg Melissa, en fra min organisation, saa hende snakkede jeg med. Saa gik vi om bord til flyet.
Vi skulle desvaerre ikke sidde ved siden af hinanden. Men jeg skulle sidde i midten af to amerikaner, saa det var ogsaa lidt underligt. I flyveren havde alle en lille skaerm foran sig, saa man kunne se film og serier, og hoere musik. Jeg naede at se 3 film: Taken, He's not into you og en anden random film, som jeg faldt i soevn til. Jeg naede ogsa at se en masse serier. Det tog en del af tiden, men hold da helt op, det var en lang tur. Men det var ret smart, de havde nogle skaerme saa man kunne foelge med i hvor langt man var, og hvor lang tid, der var til vi var der. Vi floej ind over Island, Groenland - det var helt vildt flot. En masse sne og saadan. Saa floej vi ogsaa ind over Canada, men der var ikke saa meget at se. Saa landede vi i Newark, og det foerste jeg saa var Ikea.. Det var egentlig lidt underligt.
Jeg fandt Melissa, ogsaa skulle vi hen til Immigration. Det tog noget tid, og jeg blev mere og mere stresset. For jeg skulle med et fly videre til Omaha 2 timer efter, og jeg skulle fra terminal c til terminal a. Jeg skulle naa igennem immigration og security check endnu engang + der var mange mennesker.
Men det var ret smart, de har saadan nogle airtrain til terminalerne. Saa der kom en mand og hjalp os der hen, og der staar maend over det hele til at hjaelpe en, saa det var ikke saa svaert igen. Men alligevel skulle jeg skynde mig.
Jeg sagde farvel til Melissa ved Terminal A, hun skulle vente der i et stykke tid. Men jeg kom igennem, og naede hen til gaten i god tid. Saa det var super.
Saa floej vi til Omaha, det tog ca. 3 timer. Saa ankom jeg, ogsaa kom Josh, Frannie og Becky's bror. Det var rart endelig at moede dem.

Saa koerte vi hjem ad. Der var ca 2 timer. Der var en masse korn - Josh fortalte mig at de ca var nok korn til at foede resten af landet i Iowa.

Jeg ankom til huset, og saa sagde jeg hej til Thomas, Becky og Tabby. De er saa soede! Saa spiste vi aftensmad. Vi fik pizza og Becky bagte chocolate chips cookies, ogsaa smagte jeg cookie dough. Vi snakkede og satte en film paa, men jeg blev traet. Jeg havde ca vaeret i gang i et doegn der. Saa jeg gik i seng. Men saa dum som jeg er, havde jeg glemt koden til min kuffert, saa vi proevede at ringe, men vi kunne ikke finde ud af det. Men jeg fandt ud af det til sidst.
Saa gik jeg i seng, og faldt i soevn med det samme!

I dag er jeg selv hjemme, saa jeg har pakket ud, set film, saa kom Becky hjem her ved middags tid, hun hjalp med telefonen, og saa ringede jeg til mor. Det var rart at hoere hendes stemme, men jeg havde kun en halv time, og den gik alt for hurtigt..
Becky er taget paa arbejde igen, og nu ser jeg Shrek. Jeg skal i bad, og saa skal jeg vises rundt i byen i aften.

Jeg har det rigtig godt. Jeg savner alle! Isaer min familie.

Knus Therese

JEG UNDSKYLDER FOR AT DET ER LIDT TRAELS AT LAESE.

1 kommentar:

  1. Ej, det lyder dejligt!Jeg glæder mig endnu mere til at jeg skal afsted!

    Julie

    http://mitudvekstlingsaar.blogspot.com/

    SvarSlet