28. juli 2011

Today's news..


Hej!
Alt går super mere end super, det hele går super fantastisk godt! Jeg skriver med min værtsfamilie, og de virker rigtig søde. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme derover og se dem i virkeligheden.
Jeg rejser nok d. 10 august, for min principal vil gerne have, at jeg er der til noget orientation på skolen d. 12, hvor jeg nok ellers skulle have rejst.
Det er både skræmmende, men mest fantastisk at det kommer så tæt på!

I morgen skal jeg på ambassaden i KBH, det er virkelig indviklet det visum-halløjsa, tror aldrig jeg har oplevet noget så forvirrende og irriterende at arbejde med, men i enden fik vi det ordnet! Jeg skulle rigtig have været på ambassaden d. 3 august. Men så ringer de idag og siger, at de har lukket d. 3, så vi er nød til at komme der over i morgen kl. 11. Så der blev lidt stress på, da jeg faktisk skulle arbejde, men jeg var heldig, at der var en der kunne tage min vagt. Min mor blev også stresset, hun skulle jo også arbejde.. Men det lykkedes, og nu skal vi der over i morgen tidlig, vi kører kl. 7.... virkelig træls tidspunkt.


I får lige et billed af ambassaden med.. Forstår heller ikke hvordan dette billede eksisterer, da det er strengt forbudt af tage billeder af bygningen. Tro mig, jeg har prøvet.


Men ja, ellers kører det.
Therese

Ps. Det gør mig så glad, når der er nogle der ligger en kommentar, så hold jer ikke tilbage. ;-)

2 kommentarer:

  1. Var noget spændt på, om vi havde styr på det hele til Ambasaden - det fornemmede du overhovedet ikke, vel?;-) Man må sige fra vi startede med at skrive kontrakt og så til nu, er det absolut en fordel, at vi ikke vidste hvor omstændigt det er at lave en ansøgning til et udvekslingsophold. Det tog os flere måneder, at skrive breve, indhente oplysninger, udtalelser fra lærer og skolen, helbredsundersøgelse, diverse vaccinationer, tuberkuloseskintest, bloptype-test. For ikke at forglemme ansøgning om visum, hvor man på den Amerikanske Ambassades hjemmeside, under tidspres skulle igennem 35 skærmbilleder, svare på en masse spørgsmål, helt til København for at få taget et billede i den rigtig størrelse, med de rigtige lysforhold, øjnene placeret korrekt antal mm fra øverste og nederste kant. Dette brugte vi også næsten en måned på, for vi blev smidt af flere gange pga tidspresset og måtte så starte forfra.

    Det hele værd? Absolut - har aldrig set min datter glæde sig så meget til noget før, så det er absolut det hele værd. Er glad for at min familie har bakket så meget op omkring, at Therese skulle have denne store drøm til at gå i opfyldelse.

    Det bliver en kanon oplevelse og du må love mig at få max ud af dit ophold. Jeg ved, at din værtsfamilie kun kan elske dig lige så højt, som din familie gør herhjemme, for du er en fantastisk dejlig og god pige. Jeg et imponeret over, at du har modet til at rejse til USA som 16 årig. Er jeg ikke så sikker på, at jeg havde i din alder. Hatten af for det og husk på, at jeg vil altid være der for dig og støtte dig, når de svære stunder med hjemve opstår. Du får en oplevelse for livet og kommer også over de hårde tider og husk på, at jeg venter på dig herhjemme.

    Efter du fik værtsfamilie er det hele gået meget stærkt og det et svært for din mor at følge helt med og det er ikke gået helt op for mig endnu, at du snart tager afsted.

    Men jeg ved, at det nærmer sig med hastige skridt for vi er begyndt at skrive huskesedler for at du får alt det med, som du har brug for.

    Du ved, at jeg elsker dig betingelsesløst højt - helt op til månen og tilbage igen og det vil blive afsindigt hårdt at sige farvel til dig i Kastrup. Vi har et meget tæt forhold, så det bliver svært ikke at have dig omkring mig til daglig.

    Jeg vil glæde mig til at følge dig derover. Lov mig at ligge en masse billeder ind på Bloggen og FB.

    Glæder mig til vores mor-datter dag på lørdag.

    Kæmpe knus og kram mor

    SvarSlet
  2. Det er en virkelig fin blog du har :)

    Du er meget velkommen til og tjekke min ud :)
    Glæder mig til og følge dig i USA :)

    SvarSlet